Λογιστικά Νέα

Ρύθμιση 120 δόσεων. Αυτά είναι τα 21 δικαιολογητικά που τη συνοδεύουν.

Η ρύθμιση για τους ελεύθερους επαγγελματίες με οφειλές προς την εφορία και τα ταμεία έως 50.000 ευρώ παίρνει σάρκα και οστά. Η ηλεκτρονική πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού ανοίγει τις πύλες της για να υποδεχθεί τις αιτήσεις των επαγγελματιών. Το ενδιαφέρον μεγάλο αφού εκτιμάται ότι χιλιάδες θα σπεύσουν να υποβάλουν αιτήσεις. Από τη στιγμή όμως που οι οφειλέτες υποβάλουν την αίτηση θα πρέπει να επιδοθούν σε ένα μαραθώνιο για τη συγκέντρωση των απαραίτητων δικαιολογητικών. Τα δικαιολογητικά είναι αυτά που θα κρίνουν αν θα υπαχθούν τελικά στη ρύθμιση και με ποιους όρους.

Ούτε ένα, ούτε δυο αλλά μέχρι και 21 δικαιολογητικά θα πρέπει να αναζητήσουν και να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι. Ειδικότερα η αίτηση ανάλογα με την περίπτωση θα πρέπει να συνοδεύεται από τα εξής δικαιολογητικά.

1. Κατάλογο όλων των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη με αναφορά στην εκτιμώμενη εμπορική αξία τους, έτσι ώστε να μπορεί να προσδιορισθεί η αξία ρευστοποίησης της περιουσίας του.

2. Πλήρης περιγραφή των βαρών και λοιπών εξασφαλίσεων (είδος βάρους ή εξασφάλισης, πιστωτής, ασφαλιζόμενο ποσό, σειρά, δημόσιο βιβλίο) που είναι εγγεγραμμένα επί των περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη.

3. Πλήρη στοιχεία για κάθε συνοφειλέτη (επωνυμία, πλήρη διεύθυνση, Α.Φ.Μ., τηλέφωνο, ηλεκτρονική διεύθυνση).

4. Δήλωση για κάθε μεταβίβαση ή επιβάρυνση περιουσιακών στοιχείων του οφειλέτη που έγινε εντός των τελευταίων πέντε (5) ετών πριν από την υποβολή της αίτησης και για κάθε καταβολή μερίσματος από τον οφειλέτη προς τους μετόχους ή εταίρους ή άλλη συναλλαγή, εκτός των τρεχουσών συναλλαγών της επιχείρησης, που έγινε εντός των τελευταίων 24 μηνών πριν από την υποβολή της αίτησης.

5. Στοιχεία κάθε νομικού προσώπου συνδεδεμένου με τον οφειλέτη με ημερομηνία σύστασης μεταγενέστερη της 1ης Ιανουαρίου 2012, καθώς και πλήρη στοιχεία ακινήτων ή άλλων περιουσιακών στοιχείων που τυχόν μεταβιβάστηκαν από τον οφειλέτη ή τους συνοφειλέτες σε πρόσωπα συνδεδεμένα με τον οφειλέτη μετά την 1η Ιανουαρίου 2012.

6. Κατάλογο των προσώπων που αμείβονται από τον οφειλέτη και τα οποία αποτελούν συνδεδεμένα πρόσωπα με αυτόν, καθώς και ανάλυση των αμοιβών αυτών κατά τους τελευταίους 24 μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης.

7. Δήλωση εισοδήματος φυσικών προσώπων (E1) ή δήλωση φορολογίας εισοδήματος νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων (Ν ή Ε.5 ή Φ01.010 ή Φ01.013) των τελευταίων πέντε (5) φορολογικών ετών.

8. Κατάσταση οικονομικών στοιχείων από επιχειρηματική δραστηριότητα (Ε3) των τελευταίων πέντε (5) φορολογικών ετών.

9. Συγκεντρωτικές καταστάσεις πελατών και προμηθευτών των τελευταίων πέντε (5) φορολογικών ετών.

10. Δηλώσεις στοιχείων ακινήτων (Ε9), εφόσον προβλέπεται σχετική υποχρέωση υποβολής.

11. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου εισοδήματος (εκκαθαριστικό) του τελευταίου φορολογικού έτους.

12. Πράξη διοικητικού προσδιορισμού του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝ.Φ.Ι.Α.) του τελευταίου φορολογικού έτους.

13. Τελευταία περιοδική δήλωση ΦΠΑ (Φ2), εφόσον προβλέπεται η υποχρέωση υποβολής της.

14. Καταστάσεις βεβαιωμένων οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση και προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίες πρέπει να έχουν εκδοθεί εντός των τελευταίων τριών (3) μηνών πριν από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης.

15. Χρηματοοικονομικές καταστάσεις του άρθρου 16 του Ν. 4308/2014 (Α΄ 251) των τελευταίων πέντε (5) περιόδων, οι οποίες πρέπει να είναι δημοσιευμένες, εφόσον προβλέπεται αντίστοιχη υποχρέωση.

16. Προσωρινό ισοζύγιο τελευταίου μηνός τεταρτοβάθμιων λογαριασμών του αναλυτικού καθολικού της γενικής λογιστικής, εφόσον προβλέπεται η κατάρτισή του.

17. Αντίγραφο ποινικού μητρώου γενικής χρήσης του οφειλέτη ή του πρόεδρου του διοικητικού συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου για ανώνυμες εταιρείες, του διαχειριστή για εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες, των ομόρρυθμων εταίρων και των διαχειριστών για προσωπικές εταιρείες.

18. Πιστοποιητικό περί μη πτώχευσης από το αρμόδιο Πρωτοδικείο.

19. Πιστοποιητικό περί μη κατάθεσης αίτησης πτώχευσης από το αρμόδιο Πρωτοδικείο.

20. Πιστοποιητικό περί μη λύσης της εταιρείας από το Γ.Ε.ΜΗ., εφόσον ο οφειλέτης είναι νομικό πρόσωπο.

21. Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του οφειλέτη ή του πρόεδρου του διοικητικού συμβουλίου και του διευθύνοντος συμβούλου για ανώνυμες εταιρείες, του διαχειριστή για εταιρείες περιορισμένης ευθύνης και ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρείες, των ομόρρυθμων εταίρων και των διαχειριστών για προσωπικές εταιρείες.

Σχετικά άρθρα

Νέες εισφορές επαγγελματιών: Ανά έτος η επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας

Κάθε χρόνο και διαφορετική ασφαλιστική κατηγορία (ή κλάση) θα μπορούν  να επιλέγουν οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αυτοαπασχολούμενοι από το 2020, σύμφωνα με όσα δήλωσε χθες ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης στην ΕΡΤ. Συγκεκριμένα, επισήμανε πως η επιλογή της κλάσης θα γίνεται στις αρχές του χρόνου και θα μπορεί να αλλάζει σε ετήσια βάση. Αυτό σημαίνει πως, στις αρχές του 2020 (αφού ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο το οποίο θα φέρει στη Βουλή το Υπ. Εργασίας τον Ιανουάριο του 2020), ένας επαγγελματίας θα μπορεί να επιλέξει σε ποια κλάση θέλει να ανήκει, πληρώνοντας το αντίστοιχο ποσό εισφορών για ένα 12μηνο. Στις αρχές, όμως, του 2021, θα μπορεί να αλλάξει κλάση, η οποία θα είναι είτε χαμηλότερη (αν δεν επέλεξε το 2020 […]

Νέα υποχρέωση για τήρηση «Βιβλίου Ημερήσιων Δελτίων Απασχολούμενου προσωπικού σε αγροτικές εργασίες και αλιεία

Τροπολογία που αφορά τους αγρότες κατατέθηκε στο νομοσχέδιο  «Οργάνωση και λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης, ρυθμίσεις για την έρευνα και άλλες διατάξεις» Με την προτεινόμενη τροπολογία καθίσταται υποχρεωτική η τήρηση από τους εργοδότες «Βιβλίου Ημερήσιων Δελτίων Απασχολούμενου προσωπικού σε αγροτικές εργασίες και αλιεία» για τις οριζόμενες κατηγορίες. Το Βιβλίο θεωρείται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Ενιαίου Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (Ε.Φ.Κ.Α.), επέχει θέση Πίνακα Ωρών Εργασίας Προσωπικού, τηρείται στο χώρο εργασίας και είναι στη διάθεση των αρμόδιων ελεγκτικών οργάνων. Σε περίπτωση μη αναγραφής των οριζόμενων προσώπων στο Βιβλίο, επιβάλλεται σε βάρος του υπόχρεου εργοδότη, από τα αρμόδια ελεγκτικά όργανα διοικητική κύρωση κατά δέσμια αρμοδιότητα, σύμφωνα με τις ισχύουσες για την αδήλωτη εργασία διατάξεις. Επιπρόσθετα, σε κάθε υπόχρεο, που δεν θεωρεί, δεν τηρεί […]

Φορολογικό: ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ!!! Διαγράφονται οφειλές φυσικών και νομικών προσώπων έως….

Σύμφωνα με το άρθρο 44 του νέου φορολογικού νομοσχεδίου που κατατέθηκε στη Βουλή διαγράφονται από τη Φορολογική Διοίκηση: α) βεβαιωμένες ανείσπρακτες οφειλές στις Δημόσιες Οικονομικές Υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ.) υπέρ του Δημοσίου, νομικών προσώπων ή τρίτων, εφόσον το εισπρακτέο υπόλοιπο ανά βασική οφειλή δεν υπερβαίνει το ποσό του ενός (1,00) ευρώ. β) υπόλοιπα βεβαιωμένων βασικών οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση μέχρι του ποσού των δέκα (10) ευρώ, συνολικά ανά οφειλέτη, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, εφόσον οι οφειλές έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μέχρι την  ημερομηνία κατάθεσης της υπό ψήφισης διάταξης και δεν υφίστανται άλλες οφειλές του ιδίου προσώπου κατά το χρόνο της διαγραφής. Το κόστος της διαγραφής ανέρχεται στο ποσό του ενός εκ. ευρώ σύμφωνα με την έκθεση που συνοδεύει το φορολογικό νομοσχέδιο.   Η […]

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *